YOUNGFISH

YoungFish er en nettverksorganisasjon og sentral møteplass for unge i sjømatnæringen. Som del av en konkurranse på studiet fikk vi i oppdrag å skape en gjenkjennelig og dynamisk identitet for Youngfish, som kommuniserer deres kjerneverdier og appelerer til unge mennesker i sjømatnæringen. Vi utviklet konseptet «En stim av muligheter». Logoen og gridsystemet er bygget opp av fiskefinner som sammen skaper et nettverk/stim av muligheter.

VISUELL IDENTITET

Kunde // Youngfish
Gruppeprosjekt // Meg, Anneli Haldis,
Fredrik Hagen, Gustav Bogeberg

År // 2019

YOUNGFISH

YoungFish er et stort nettverk bygget opp av mange individer, og skal være en møteplass for unge, målrettede mennesker i sjømatnæringen, hvor de kan bygge relasjoner og skape muligheter for hverandre. Youngfish er relasjonsbyggende, nyskapende og målrettet.

FINNEN

Vi har valgt å ta utgangspunkt i finnen. I en fiskestim bruker fisken finnen til å tilpasse fart og retning til hverandre. Finnen er kjernen for kommunikasjon mellom individene i en stim og binder nettverket sammen slik at de kan komme seg opp og frem.

LOGO

Logoikonet er bygget opp av tre individuelle finner, som sammen skaper en fisk som er på vei opp og fram. Fonten komplimenterer dette ved å strekke seg oppover på samme måte som fisken. Uttrykket er ungt og målrettet.

ET GRIDSYSTEM
FULLT AV MULIGHETER

Finnen kan også danne et spennende mønstersystem, som representerer mangfoldet i nettverket. Med dette har vi skapt en gjenkjennelig og dynamisk identitet som kan brukes på mange forskjellig måter og på ulike flater.

FARGER

Fargene er inspirert av havet, og tar for seg alt som lever på havets bunn til fiskene som vaker på toppen. Vi la også til en gul signalfarge inspirert av den ikoniske sydvesten.

Linkedin
Instagram

camillag95@live.no
+47 94037617
Oslo, Norway