FRØYA ORGANISKE TAMPONGER
De fleste kvinner vet ikke at flertallet av tamponger på markedet er klorbleket og inneholder rester av Dioxin som er skadelig for helsen og miljøet. Gjennom innsikt om målgruppen har jeg utviklet produktkonseptet Frøya. Frøya er laget av 100% organisk bomull som er bra for egen helse og miljøet. Jeg skapte også en visuell identitet og emballasje som skal bidra til at kvinner kan føle seg stolte av å ta frem en pakke tamponger i sosiale og offentlige sammenhenger.
EMBALLASJE //
VISUELL IDENITET
Kunde // Studentprosjekt
Min rolle // Individuelt prosjekt
År // 2020

KONSEPT // FRØYA
Frøya fra norrøn mytologi er fruktbarhetsgudinne, kjærlighetsgudinne og hersker over naturen.
Frøya gir målgruppen assosiasjoner til Norden som oppfattes som rent og naturlig, hvor det guddommelige kan bidra til å gi målgruppen en stolthet over å ha mensen.

LOGO
Logoen er bygget opp av runesymbolet F for Frøya og en dråpe som sammen former et blad. Dette gjenspeiler produktet som er både bra for kroppen og miljøet.

FARGER
De naturlig matte fargene er basert på Frøya og skiller emballasjen fra sine konkurrenter og kommuniserer merkets kjerneverdier.

TYPOGRAFI
Fonten Monarcha gir assosaisjoner til norrønmytologi, med en moderne vri som gir et naturlig og guddommelig utrykk.

PRAKTISK OG
MILJØVENNLIG EMBALLASJE
Emballasjen er designet som en esken slik at den holder lengre i vesken. Produktet er også fri for plast. Emballasjen er laget av papir, som er fornybar, resirkulerbar og biologisk nedbrytbar.



