FARESONEN
Musikal-i-teten er en musikkteaterfestival som skifter tema hvert år, hvor tema for 2021 er basert på frykt. Gjennom en konkurranse på studiet vant vår gruppe oppdraget som gikk ut på å skape en tydelig og dynamisk visuell identitet som fremstiller Musikal-i-teten som en nyskapende festival basert på temaet frykt. Svaret ble utviklingen av konseptet Faresonen. Vi skapte en visuell identitet basert på farebåndet som både symboliserer frykt og trigger nysgjerrigheten hos målgruppen, slik at de ønsker å oppsøke en festival basert på temaet frykt.
VISUELL IDENITET
Kunde // Musikaliteten
Gruppeprosjekt // Meg, Cecilie Myrland,
Stine Holen, Jennipher Johansen
Foto // Meg & Cecilie Myrland
År // 2020

FRYKT
Frykt er et bredt begrep som kan omhandle alt fra høydeskrekk til ensomhet. Det ble derfor viktig å bygge konseptet rundt et symbol som kan kommunisere ulike former for frykt.

MÅLGRUPPEN
Målgruppen er mellom 18-28 år. De er kreative, nysgjerrige og liker å gå utenfor komfortsonen sin.

KONSEPT // FARESONEN
Basert på innsikt om målgruppen utviklet vi konseptet Faresonen som oppfordrer målgruppen til å trå ut av sin komfortsone og oppsøke en musikkfestival basert på temaet frykt.
Farebåndet fungerer som et sterkt symbol for fare, og gjør det mulig for musikaliteten å kommunisere ulike former for frykt. Frykt er en følelse av opplevd fare. Ser du et et avstengt område ber hjernen deg om å gå en annen vei, men samtidig vil du vite hva som er på den andre siden.

LOGOIKON
Logoen er bygget opp av formene til farebåndet som sammen former en M for Musikal-i-teten. Sammen danner formene silhuetten av lyskastere som som setter musikken i fokus.

FONT
Fonten er inspirert av typografien på fareskilt. Vi landet på Futura PT som er tydelig og profesjonell, samt den fungerer godt på trykte og digitalemedier.
